Do fotografii produktowej podczas fotografowania małych przedmiotów, niezbędny będzie obiektyw makro. Najpopularniejsze tego typu obiektywy to 50 i 100 milimetrów.

Fotografia produktowa to inaczej mówiąc fotografia reklamowa produktów. Podczas wykonywania takich zdjęć nieodzowne jest dodatkowe oświetlenie.

Przy wykonywaniu zdjęć produktów na potrzeby reklamowe, należy zbudować kształt oraz przestrzeń poprzez odpowiednie ustawienie i dobranie oświetlenia.

Jeżeli fotografowane przez nas przedmioty będą podczas postprodukcji wycinane z tła, to należy białe przedmioty fotografować na jasnym tle, i odwrotnie. Ma to na celu zwiększenie kontrastu.

Fotografując produkty warto też zaopatrzyć się w różnokolorowe tła. Dzięki temu produkty będziemy mogli pokazać za każdym razem w inny sposób.

W fotografii produktowej najbardziej liczy się pomysł. Wcale nie potrzeba zaawansowanego studia by robić doskonałe zdjęcia. Wystarczy inwencja twórcza by zrobić piękne zdjęcia.