ABC sprzedaży zdjęć na stocku fotograficznym

Informacja prasowa z dnia 2 października 2014 r.
ABC sprzedaży zdjęć na stocku fotograficznym
Szeroki wybór aparatów fotograficznych na rynku, ogromne matryce w smartfonach czy lawinowo rosnąca ilość specjalnych aplikacji zdjęciowych sprawiają, że fotografia stała się bardziej dostępna dla przeciętnego człowieka. W dobie rosnącego zapotrzebowania na treści wizualne warto zacząć zarabiać na fotograficznym hobby, szczególnie, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom rynkowym, nie wiąże się to z inwestycją w drogi sprzęt.
Do swoistego renesansu fotografii z pewnością przyczynia się rosnąca popularność serwisów społecznościowych, w szczególności tych opartych wyłącznie na komunikacji wizualnej. Dzięki wielu aplikacjom ułatwiającym robienie czy obróbkę zdjęć w smartfonach, każdy z nas może w charakterystyczny dla siebie sposób wyrażać rzeczywistość w cyfrowych kadrach. ? Dzięki ponad 250 tys. dostawców z całego świata zasoby banku zdjęć Fotolia liczą już ponad 30 milionów plików. Są to zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy, którzy realizując swoją fotograficzną pasję, zarabiają pieniądze. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i trendom w fotografii nasz serwis udostępnił darmową aplikację na smartfony Fotolia Instant, dzięki której zarabianie na zdjęciach stało się jeszcze łatwiejsze ? mówi Beata Jaroszewska, Country Manager Fotolia na Polskę. Jak w takim razie zacząć sprzedawać swoje zdjęcia i na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces w branży stockowej?

1. Aparat?
Należy się zastanowić jakie zdjęcia chcemy robić, czy będą to pejzaże, konkretne sceny sytuacyjne, portrety, a może typowa fotografia studyjna? ? Aby sprostać wymogom banków zdjęć warto zainwestować w aparat z matrycą w minimalnym formacie APS-C oraz przynajmniej jeden dobrej klasy obiektyw ? radzi Tomasz Tulik, jeden z najbardziej uznanych polskich dostawców Fotolia. Ten dobieramy w zależności od warunków, w których chcemy fotografować. Inny dla zdjęć robionych przy sztucznym oświetleniu czy studyjnych, inny dla zdjęć w plenerach

2. ? albo smartfon
Obecnie nawet najlepsi fotografowie przyznają, że wygodniej robić im zdjęcia smartfonem, który każdy zawsze ma przy sobie, a bank zdjęć Fotolia ma odpowiedź na ten trend ? Fotolia Instant. To specjalna aplikacja opracowana przez specjalistów Fotolia, która jest dostępna bezpłatnie zarówno dla telefonów z systemem Android, jak i iOS. Fotolia Instant to aplikacja stworzona z myślą o spontanicznej fotografii, gdzie największą szansę mają zdjęcia, na których uchwycony został ten specyficzny ?nastrój chwili? w momentach spędzanych z rodziną czy przyjaciółmi, i które pasują do takich słów kluczowych jak: szczęście, zabawa, wypoczynek, podróże, młodość. Dzięki aplikacji proces obróbki i przesyłania zdjęć jest prosty, intuicyjny i efektywny, ponieważ wszystko odbywa się z poziomu smartfona.

3. Pomysł na siebie
Tylko ciekawe, oryginalne i dobrze wykonane zdjęcia mają szansę odnieść prawdziwy sukces na stocku zdjęciowym. Dlatego tak ważne jest, aby mieć pomysł na zdjęcie. Warto zastanowić się w jakiej tematyce chcemy się specjalizować, co chcemy opowiedzieć fotografią ? pamiętajmy, że ciekawe zdjęcia zawsze znajdą nabywców. Dobrym pomysłem jest także śledzenie trendów fotograficznych czy bieżących wydarzeń na świecie, ponieważ kadry ilustrujące zmieniającą się rzeczywistość są zawsze w cenie. Ciekawą alternatywą jest również rozwijanie własnego, charakterystycznego stylu, co pozwoli nam się wyróżnić na tle innych dostawców i przyciągnąć potencjalnych nabywców.

4. Zaprzyjaźnij się z programami do obróbki
Fotografia stockowa rządzi się swoimi prawami i różni się od tej tradycyjnej. Dlatego też warto znać podstawowe programy, które pomogą nam w mniej lub bardziej inwazyjnej obróbce graficznej zdjęć. Jeśli myślimy jedynie o fotografii to z pewnością przyda nam się znajomość elementarnych funkcji w zakresie korekty ostrości, oświetlenia czy kolorystyki fotografii. Pamiętajmy jednak, że przy intensywnej postprodukcji czy bardziej wymagających działaniach typu łączenie elementów graficznych ze zdjęciem niezbędna jest solidna znajomość edytora. ? Należy kierować się zasadą, że im bardziej dopracowana sesja, oświetlenie czy charakteryzacja modela, tym mniej będzie później roboty z obróbką gotowych fotografii ? mówi Konrad Bąk, którego zdjęcia cieszą się ogromną popularnością w serwisie Fotolia.

5. Poznaj zasady i kryteria banku zdjęć
Każde zdjęcie przesłane do serwisu Fotolia jest oceniane pod kątem merytoryki, jakości oraz wymogów technicznych przez profesjonalny zespół edytorów. Pomyślna weryfikacja sprawia, że zdjęcie pojawia się w bazie Fotolia, a autor zaczyna na nim zarabiać otrzymując prowizję od każdego sprzedanego obrazu. Ten model biznesowy dostarcza korzystnych rozwiązań zarówno dla fotografów, jak i kupujących. Chroniąc prawa autorskie oraz generując prowizję dla artystów, Fotolia oferuje wysokiej jakości obrazy w cenach przystępnych dla każdego kupującego.
Wszelkie informacje związane z wymogami dotyczącymi wysyłania zdjęć dostępne są na stronie internetowej http://pl.fotolia.com/Info/Contributors/GeneralInformation

***
Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia
Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór ponad 30 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 5 milionów osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji, jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.
Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.
Kontakt dla mediów w Polsce:
Beata Jaroszewska
Dyrektor Operacyjny Fotolia
press_pl@fotolia.com
Tel. +48 22 389 70 52
Agencja PR:
Karolina Szaflarska
karolina.szaflarska@globalbrand.pl
Tel. + 48 22 428 27 82

źródło: PressOffice.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...